cat טיפים ומאמרים
התאוששות לאחר לידה וחזרה לשגרה
התאוששות לאחר לידה וחזרה לשגרה
08.09
2019

האימהות משנה אותך מבפנים ומבחוץ. לאחר הלידה, מידת הבגדים, רוחב הירכיים ואפילו מספר הנעליים עשויים להשתנות. שינויים אלה הם עדות לעבודה שהגוף שלך ביצע. כשאת מסתגלת לחיים החדשים שלך עם התינוק, אל תשכחי שגם המוח וגם הרגשות שלך משתנים. לכן כל כך חשוב שתעניקי לעצמך את התמיכה שאת זקוקה לה.

לחזור לשגרת הלימודים

אם ילדת תוך כדי הלימודים שלך, בין אם לתואר ראשון או לתארים מתקדמים יותר, לא יהיה לך כל כך קל לחזור ללימודים מיד לאחר הלידה. יחד עם זאת, אימהות חדשות לא צריכות להפסיק לנסות ולהשיג את המטרות האישיות שלהן, וגם את לא אמורה להפסיק את הלימודים.

לאחר שהתינוק שלך נולד, זו יכולה להיות תקופה מאתגרת לחזור לאקדמיה ללימודי חינוך או לכל מסלול אחר. בכל זאת, להיות אימא טרייה לא אומר שאת צריכה לוותר על עצמך ועל הפעילויות האהובות עלייך.

להיות אימא זה אתגר בפני עצמו, אבל להיות בו זמנית גם סטודנטית טובה, זה אתגר נוסף שידרוש עבודה קשה וארגון מוקפד. לכן, כאשר יגיע הזמן לחזור למכללה או לאוניברסיטה, עדיף שתהיי מוקפת בתמיכה מהמשפחה במשך השעות הרבות שתקדישי ללימודים.

להחזיר את הגוף לשגרה – ציפיות סבירות

ביונסה, קים קרדשיאן וסרינה וויליאמס, כולן הפגינו גוף דקיק מיד לאחר הלידה. אם הן יכולות להחזיר לעצמן את הגוף שהיה לפני ההיריון במהירות, למה שאת לא תוכלי? אמנם זה נורמלי להיות מתוסכלת מהגוף לאחר ההיריון והלידה, במיוחד בהשוואה למה שאת רואה בטלוויזיה וברשתות החברתיות. אבל שימי את הדברים בפרספקטיבה.

זה לא מציאותי להשוות את עצמך לסלבריטאית שיש לה מאמנים אישיים ושפים פרטיים. הגוף שלך משתנה עם הזמן ולוקח זמן לחזור לצורת הגוף של לפני ההיריון. לכן, צפי לרדת במשקל באופן טבעי כ-8-6 שבועות לאחר הלידה. לאחר מכן, עדיין טבעי שמשקל הגוף הנוכחי שלך יהיה גבוה בכ-6-4 קילוגרמים, ממשקלו בטרם ההיריון.

כמה זמן לוקח להתאושש מהלידה?

לא משנה איך הלידה שלך הייתה, ששת השבועות הראשונים שלאחר הלידה נחשבים לתקופת ׳החלמה׳. אפילו אם תקופת ההיריון שלך הייתה נעימה והלידה שלך הייתה הכי קלה בעולם, הגוף שלך נמתח ונלחץ על למקסימום, והוא זקוק להזדמנות להתאושש ולהתארגן מחדש.

קחי בחשבון שכול אימא חדשה היא שונה, כך שכל אחת מתאוששת בקצב שונה ועם תסמינים שונים לאחר לידה.

יש תסמינים שמרביתם ייעלמו במהרה, בעוד שאחרים (כמו פטמות כואבות, כאבי גב ולעתים כאבים במערכת העיכול) עשויים להימשך שבועות, ועדיין יש תסמינים שעלולים להישאר בסביבה עד שהתינוק שלך יהיה קצת יותר מבוגר (כמו שדיים דולפים או גב כואב).

טיפים להתאוששות מהירה יותר לאחר הלידה

הטיפים הבאים יכולים לעזור לך לזרז את ההתאוששות, כך שתתחילי להרגיש הרבה יותר טוב ולחזור לשגרה המבורכת כשאת מאוששת ומלאת אנרגיות.

  • להקל על כאבים – אם הכאב נובע מהלחיצות בלידה, פנקי את עצמך במקלחת חמה, כרית חימום או עיסוי.

  • להחזיר את המעיים לפעילות רגילה – אכלי מזון עשיר בסיבים תזונתיים (דגנים מלאים, פירות, ירקות), צאי להליכה והשתמשי בתכשירים מרככי צואה שיעזרו לך. ובכול מקרה, הימנעי מהפעלת מאמץ יתר.

  • לאכול טוב כדי להקל על העייפות ולהילחם בעצירות – בדיוק כמו שעשית במהלך ההיריון, נסי לאכול 5 ארוחות קטנות יותר לאורך היום, במקום 3 ארוחות גדולות. שמרי על תזונה המשלבת פחמימות מורכבות וחלבון לאנרגיה, בתוספת של סיבים תזונתיים שיעזרו לך למנוע התפתחות של טחורים.

שתי מים במהלך היום ונסי לדלג על אלכוהול וקפאין שעשויים להשפיע על מצב הרוח שלך ואף להשפיע לרעה על איכות השינה שלך.

  • להקפיד על תרגילים לחיזוק השרירים הטבעתיים – זו הדרך הטובה ביותר להחזיר לנרתיק את הכושר ולפתור את בעיית דליפת השתן שמאפיינת נשים לאחר לידה.

  • לפנק את השדיים – אם השדיים שלך כואבים נסי להשתמש בקומפרס חם או בקרח, כמו גם עיסוי עדין. אם את מניקה, כדאי ללבוש חזיית הנקה נוחה, לשחרר את השדיים לאוויר לאחר כל הנקה, ולמרוח קרם לנולין כדי למנוע או לטפל בפטמות סדוקות.

  • להקפיד על פגישות עם הרופא – פגישות אלה מבטיחות לך שהכול נרפא כצפוי. הרופא יכול גם להתייחס לבעיות רגשיות ולהציע לך דרכים לקבלת עזרה במהלך ההסתגלות למצבך כאימא חדשה.

צור איתנו קשר!
נשמח לעזור לך, מלא/י את הטופס או התקשר/י 03-9023134
triple