cat טיפים ומאמרים
תזונה נכונה בהריון
תזונה נכונה בהריון
29.10
2018

ידוע שקיים קשר ישיר בין תזונה לבין בריאות פיזית ונפשית. פרט למרכיבים ולוויטמינים התזונתיים החשובים והנחוצים לכול, ישנה גם חשיבות בהתאמת תזונה נכונה לאדם לפי מצבו הבריאותי, רגישויות, סוג דם וכדומה. הדבר עוד יותר משמעותי בתקופת ההיריון. הקפדה על תזונה נכונה בזמן חודשי ההיריון חשובה מאוד לבריאות האם ולהתפתחות העובר.

הזנת העובר:

בריאות העובר והתפתחותו התקינה קשורה באופן ישיר לבריאות האם והוא זקוק לוויטמינים ולמרכיבים תזונתיים המסייעים בהתפתחותו. כמו כן, לידה תקינה קשורה גם היא לתזונה נכונה בזמן חודשי ההיריון. יתרה מכך, עוד בטרם הכניסה להריון מומלץ להקפיד על תזונה בריאה ומזינה ולהכין את הגוף הזקוק לאנרגיה רבה בחודשים אלו. חומרי מזון החיוניים לעובר, עוברים אליו ממחזור הדם של האם, דרך חבל הטבור החודר מבעד לשליה. למעשה, התינוק גדל וניזון מהמזון שהאם אוכלת ולכן, הקפדה על תזונה בתקופת ההיריון כה חשובה.

אילו מרכבים תזונתיים חשובים להתפתחות העובר?

בחודשי ההיריון, יש להקפיד על צריכת חלבונים, קלוריות וויטמינים מוגברת. מומלץ להקפיד על צריכת כמויות מספקות של סידן, ברזל, מגנזיום, ויטמין B, ויטמיןC , חומצה פולית ועוד. כמו כן, מומלץ לאכול חלבונים רבים ממקורות שונים, וכמובן לשתות הרבה מאוד מים.

את רוב הוויטמינים החיוניים ניתן לצורך ממזונות מהחי והצומח כמו: ביצים, ירקות כתומים, ירקות ירוקים, פירות ועוד. כמו כן, מומלץ להיוועץ ברופא לגבי ויטמינים שאינך מספקת לגופך בעזרת מזון בשל דיאטה ייחודית או ויטמינים אשר את זקוקה להם בכמות מוגברת; חומצה פולית, למשל, חשובה מאוד להליך ההיריון ומומלץ לקחת אותה כתוסף.

מאיזה מאכלים כדאי להימנע?

בשביל להגן על האם ועל התינוק מזיהומים אפשריים ומחלות חשוב לוודא כי כל מוצרי החלב והמיצים שאותם את צורכת מפוסטרים, להקפיד על צריכת בשר מבושל היטב, להימנע מאכילת בוטנים העלולים לגרום לאלרגיה ומאכילת ביצים חיות בשל הסכנה לסלמונלה. מלבד זאת יש להפחית באכילת כבד המכיל כמות גבוהה של ויטמין A , חומר הנחשב טרטוגני והעלול לגרום למומים ולנזקים. כדאי גם להימנע ממוצרים המכילים כמויות גדולות של סוכר, כמו ממתקים.

להקשיב לגוף:

יתרה מכל הידע הרב בנושא התזונה והחשיבות על הקפדת המרכיבים והוויטמינים התזונתיים הנחוצים, חשוב גם להקשיב לגוף. אחרי הכול, מדובר במערכת משוכללת וטבעית – הקשבה לגוף ולצרכים בזמן ההיריון תעזור לך לדעת מה כדאי לאכול ומה לא. לא סתם מתעורר פתאום רצון עז למאכל מסוים או דחייה לאחר, לעיתים זה הגוף שמאותת לנו על חוסר או על עודף במרכיב תזונתי.

 

צור איתנו קשר!
נשמח לעזור לך, מלא/י את הטופס או התקשר/י 03-9023134
triple